Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Παρακάμψεις Διοδίων for dummies


Οι γιορτές πλησιάζουν και πολύς κόσμος πρόκειται να ταξιδέψει είτε για να γυρίσει στην πόλη του (φοιτητές) είτε για να πάει κάπου να περάσει τις γιορτές. Επειδή όμως τα γαμωΔιόδια έχουν ξεφύγει και σε αριθμό και σε τιμή είπα να βάλω μερικές οδηγίες για το πώς να τα αποφύγετε μέσω των παρακάμψεων που υπάρχουν και να σας σώσω έτσι κανα φράγκο. Πιέστα ένα ποτό στην υγεία μου ρε αδερφέ(ή ένα τσιγάρο)! Πάμε λοιπόν :




1)Διόδια Μαλγάρων. 

-Πρός Αθήνα :

Βγαίνουμε από την εθνική στην έξοδο για ΧΑΛΑΣΤΡΑ. Με το που αρχίζει η έξοδος από την εθνική μηδενίζουμε το ταχύμετρο. Στα 200μ έχει πινακίδα για Χαλάστρα και την οποία ακολουθούμε. Στο 1 χμ έχει διασταύρωση και πάμε αριστερά. Στα επόμενα 20 μέτρα έχει και άλληδιασταύρωση αλλά εμείς πάμε ευθεία και πάμε περιφερειακά από την Χαλάστρα και μετά από λίγο ο δρόμος μας βάζει μόνος του μέσα στο χωριό. Στο 2 χμ διασταύρωση και εμείς έχουμε STOP και πάμε αριστερά και αυτός ο δρόμος από δω και πέρα είναι πιο μεγάλος σε σχέση με όλους τους άλλους της περιοχής, δηλ ξεχωρίζει. Στα 2.1 χμ έχουμε πάλι STOP και πάμε πάλι αριστερά. Στα 2700 διασταύρωση και ακολουθούμε την πινακίδα αριστερά για Ν. Μάλγαρα. Στα 5.4 χμ μπαίνουμε στο χωριό Κύμινα και συνεχίζουμε την πορεία μας ευθεία όπως δηλ όπως πηγαίναμε στον κεντρικό δρόμο. Στα 6.4 χμ διασταύρωση και πάμε δεξιά και στα 10μ αριστερά (μόλις στρίψουμε δεξιά έχει πινακίδα που δείχνει αριστερά για Εθνική οδό και Μάλγαρα). Στα 6.5 χμ διασταύρωση και ο δρόμος πάει μόνο αριστερά ή δεξιά. Εμείς πάμε αριστερά. Στα 7.2 χμ διασταύρωση στην οποία υπάρχει φανάρι. Εμείς συνεχίζουμε την πορεία μας ευθεία και στα 8.1 χμ είναι η έξοδος για να βγούμε στην εθνική και στην οποία υπάρχουνε οι πινακίδες για Αθήνα και για Θεσσαλονίκη. Πηγαίνουμε για Θεσσαλονίκη και τέλος παράκαμψης.


-Πρός Θεσσαλονίκη : 

Ερχόμενοι από Κατερίνη βγαίνουμε στην έξοδο για Μάλγαρα και μηδενίζουμε το ταχύμετρο. Προσοχή γιατί η έξοδος είναι αμφίδρομη, εμείς έχουμε μόνο το δεξιό ρεύμα δικό μας. Ακολουθούμε το δρόμο και πάμε όλο ευθεία. Μπαίνουμε μέσα στο χωριό Κύμινα και στο κέντρο του χωριού βρίσκουμε φανάρι. Συνεχίζουμε ευθεία. Στα 2.2 χλμ βρίσκουμε διασταύρωση, στην οποία πάμε ευθεία (έχει κάτι πινακίδες αριστερά για κάτι χωριά τις οποίες τις αγνοούμε). Βρίσκουμε διασταύρωση (τρίγωνο είναι για την ακρίβεια). Κάνουμε δεξιά ακολουθώντας τις πινακίδες Θεσσαλονίκη και Σίνδο. Στα 7 χλμ βρίσκουμε διασταύρωση στην οποία έχουμε STOP. Υπάρχει μία πινακίδα που δείχνει δεξιά για Θεσσαλονίκη και η οποία είναι πράσινη και μια που δείχνει αριστερά για Θεσσαλονίκη και η οποία είναι παλιά και το χρώμα της είναι μπλε και ξεβαμμένο. Εμείς στρίβουμε δεξιά στην πράσινη για να βγούμε στην εθνική. Στα 7,7 χλμ διασταύρωση με δύο μικρές πράσινες πινακίδες. Κάνουμε αριστερά ακολουθώντας την πινακίδα που λέει για Θεσσαλονίκη και μετά θα βρούμε την έξοδο για την εθνική. Προσοχή και πάλι στην έξοδο γιατί είναι και αυτή αμφίδρομη και μπορεί να δούμε αυτοκίνητα να έρχονται από το αριστερό ρεύμα. 
 
                                                                Τέλη διοδίων τα οποία γλυτώνουμε 2.80€



2)Λεπτοκαρυάς.

-Πρός Αθήνα :

Μπαίνεις Λεπτοκαρυά και μετά πάς προς Σκοτίνα ακολουθώντας τον παράδρομο.

-Προς Θεσσαλονίκη :

Μπαίνεις για παραλία Σκοτινας. Όπως κατεβαίνεις κάνεις αριστερά προς Λεπτοκαρυα. Ακολουθούμε τον παράδρομο. Όταν βγαίνεις Λεπτοκαρυα ανεβαίνεις πάνω προς Εθνική και βγαίνεις για Θεσσαλονίκη.

                                                                 Τέλη διοδίων τα οποία γλυτώνουμε 3.10€ 



3)Πυργετού.

-Πρός Θεσσαλονίκη :

Αφού περάσουμε και το σταθμό Ραψάνης και αφού δούμε πινακίδες για τα επερχόμενα διόδια, στρίβουμε δεξιά στη μπλε πινακίδα για Πυργετό. Στην πρώτη διασταύρωση μετά από 50 μέτρα στρίβουμε αριστερά, περνάμε κάτω από την εθνική, μετά από λίγο συναντάμε έναν κάθετο δρόμο και συνεχίζουμε δεξιά. Μετά από 1-2 χιλιόμετρα φτάνουμε σε διασταύρωση όπου στρίβουμε δεξιά. Ευθεία πηγαίνει για Πυργετό, εμείς στρίβουμε δεξιά, όπου μία μεγάλη πινακίδα απαγορεύει τα φορτηγά άνω των 10 τόνων, αλλά σίγουρα θα δείτε 40-τονες νταλίκες. Συνεχίζουμε σε ένα φιδωτό στενό αλλά φρεσκοστρωμένο δρόμο με καλή σήμανση, μπαριέρες και διαγράμμιση ο οποίος καταλήγει κάθετα σε ένα σταυροδρόμι με νησίδα και σήμανση. Εκεί στρίβουμε αριστερά(δεξιά πηγαίνει προς τη Λάρισα και ξαναβγαίνει στην εθνική οδό στα διόδια). Ακολουθούμε το δρόμο, είναι ευθεία και η εθνική είναι δίπλα δεξιά μας. Μετά έχει πινακίδες για Θεσσαλονίκη, τις οποίες και ακολουθούμε (περνάμε κάτω από την εθνική, μετά αριστερά και μετά από 2-3 χιλιόμετρα ξαναβγαίνουμε στην εθνική).

-Πρός Αθήνα : 

Μόλις τελειώσουν οι παρακάμψεις των έργων στους Νέους Πόρους και βγούμε στο κομμάτι με τις 2 λωρίδες και το διαχωριστικό, αμέσως στρίβουμε δεξιά στην έξοδο που λέει σίγουρα για Μεσάγγαλα (και κάτι ακόμα..). Συνεχίζουμε αριστερά και κινούμαστε στην πάροδο παράλληλα και δεξιά από την εθνική. Μετά από 3-4 χιλιόμετρα και αφού περάσουμε κάτω από μία γέφυρα, αμέσως μετά έχει διασταύρωση, όπου στρίβουμε δεξιά (ίσια πηγαίνει για Λάρισα και ξαναβγαίνει στη εθνική πριν τα διόδια). Συνεχίζουμε και ακολουθούμε το δρόμο που είναι φιδωτός στενός αλλά φρεσκοστρωμένος με καλή σήμανση, μπαριέρες και διαγράμμιση ο οποίος καταλήγει κάθετα σε ένα σταυροδρόμι με Στοπ. Στο Στοπ πηγαίνουμε αριστερά (δεξιά πάει στον Πυργετό). Συνεχίζουμε στο δρόμο με τα πλατάνια δεξιά και αριστερά και μετά από λίγο βγαίνουμε στη εθνική (εκεί που έχει καντίνα και σχεδόν πάντα αστυνομία) όπου στρίβουμε δεξιά…
Καθώς έρχεστε από Θεσσαλονίκη και αφού περάσετε τον Πλαταμώνα και την παράκαμψη των Νέων Πόρων, ο δρόμος από μονής κυκλοφορίας μετατρέπεται σε διπλής. 50 μέτρα από το σημείο αυτό, υπάρχει πινακίδα που σας πληροφορεί ότι δεξιά στρίβετε για Αιγάνη. Συνεχίζετε κανονικά την πορεία σας και ακολουθείτε τις πινακίδες για Λάρισα. Ακολουθώντας αυτή την διαδρομή, πέρα του ότι ξεπερνάτε το σταθμό των διοδίων, γλιτώνετε και την ταλαιπωρία του μποτιλιαρίσματος, λόγω συσσώρευσης των οχημάτων πριν τα διόδια !!!

                                                                 Τέλη διοδίων τα οποία γλυτώνουμε 2.30€ 


 4)Μακρυχωρίου.
 
Πρός Αθήνα :
 
Βγαίνοντας από τα Τέμπη, μόλις βγούμε στο φαρδύ κομμάτι, βγαίνουμε δεξιά για Συκούριο και συνεχίζουμε στην παράλληλη της εθνικής.

                                                                  Τέλη διοδίων τα οποία γλυτώνουμε 1€ 



5)Μοσχοχωρίου .

Πρός Αθήνα : 

Βγαίνουμε στην έξοδο Λάρισα 4 Τρίκαλα- Καρδίτσα (έχει κάμερα λίγο πριν!), συνεχίζουμε ευθεία για 1 χιλιόμετρο και μετά στρίβουμε δεξιά στην  μπλε πινακίδα Νίκαια- Χάλκη. Μετά από 300 μέτρα πάλι δεξιά για Νίκαια (αριστερά πάει για Ιασώ, ευθεία για ΚΤΕΟ) περνάμε πάνω από τη γέφυρα και μόλις τελειώσει η γέφυρα πάμε αριστερά (ευθεία πάει για Νίκαια-ΙΚΕΑ, δεξιά ξαναβγαίνει στην εθνική).Συνεχίζουμε για 15 περίπου χιλιόμετρα μέχρι να δούμε πράσινες πινακίδες που γράφουν Α1 Λαμία. Συνολικά η καθυστέρηση είναι το μέγιστο 10 λεπτά, και οι ταχύτητες κανονικές για το είδος του δρόμου.

Προς Θεσσαλονίκη : 

Αφού περάσουμε την έξοδο για Στεφανοβίκειο/ Μ. Μοναστήρι έχουμε το νου μας και βγαίνουμε στην επόμενη έξοδο για Κιλελέρ. Μόλις βγούμε έχουμε STOP. Μπορούμε να πάμε είτε α) ευθεία απέναντι είτε β)αριστερά. Δεν πάμε δεξιά για Κιλελέρ. Εάν πάμε ευθεία α) τότε θα κινηθούμε στη «δεξιά» πάροδο της εθνικής, εάν πάμε αριστερά β), τότε θα κινηθούμε στην «αριστερή» πάροδο της εθνικής. Προσωπικά συστήνω την α) επιλογή καθώς είναι καλύτερης χάραξης, οριακά φαρδύτερος και με πολύ καλύτερη ορατότητα και πιο ανοιχτές στροφές. Μειονέκτημα το κακό κατά περιοχές οδόστρωμα και η απουσία διαγράμμισης (πρόβλημα τη νύχτα), αλλά τώρα στρώνεται. Αναλυτικά: η α) διαδρομή. Στο προαναφερθέν Στοπ περνάμε απέναντι και συνεχίζουμε όπως πάει ο δρόμος για 15περίπου χιλιόμετρα. Κάποια στιγμή πάντα δεξιά μας αφού περάσουμε εγκαταστάσεις μεφωτοβολταϊκά, περνάμε ένα μεγάλο βιομηχανικό κτήριο μπλε-κίτρινο και ένα κατάστημα/ εργαστήριο με έπιπλα. Φαίνεται ήδη αριστερά μας η εθνική και οι πράσινες ταμπέλες εξόδου Λάρισα 1. Αμέσως στην επόμενη γέφυρα στρίβουμε αριστερά περνάμε κάτω από την εθνική και συνεχίζουμε δεξιά στην «αριστερή» πάροδο της εθνικής.Συνεχίζουμε ευθεία κάτω από τη γέφυρα (δε στρίβουμε αριστερά για Νίκαια). Ο δρόμοςσυνεχίζει για 3 χιλιόμετρα με καινούργιο οδόστρωμα και μετά φαρδαίνει λίγο και μετά από 2 μεγάλες λακκούβες φτάνουμε σε ένα Στοπ, που έχει πράσινη πινακίδα και λέει Α1 ευθεία. Συνεχίζουμε όπως πάει ο δρόμος και μετά ακολουθούμε πράσινη πινακίδα για Κατερίνη. Η β) διαδρομή έχει καλύτερο οδόστρωμα καλύτερη σήμανση, άρα δε χάνεσαι, όμως είναι στενότερη και σε μερικά σημεία πραγματικά πολύ στενή (γύρω από τα διόδια και από ένα παλιό μοτέλ), ενώ έχει πάντα περισσότερες νταλίκες. Από τη διαδρομή αυτή κάνουμε λίγο παραπάνω σε χρόνο σε σχέση με την προηγούμενη. Αναλυτικότερα. Αφού βγούμε από την εθνική στην έξοδο Κιλελέρ, στο Στοπ πηγαίνουμε αριστερά, περνάμε κάτω απότην εθνική, περνάμε τις πράσινες πινακίδες που μας ξαναοδηγούν στην εθνική και αμέσως μετά στρίβουμε δεξιά στη μπλε πινακίδα για Μοσχοχώρι. Συνεχίζουμε όπως πάει ο δρόμος δε στρίβουμε πουθενά και μετά από 15 περίπου χιλιόμετρα φθάνουμε σε ένα Στοπ που έχει πράσινη πινακίδα και λέει Α1 ευθεία. Συνεχίζουμε όπως πάει ο δρόμος και μετά ακολουθούμε πράσινη πινακίδα για Κατερίνη.

                                                                       Τέλη διοδίων τα οποία γλυτώνουμε 2,9 €




 

Εφόσον δεν βιάζεστε στο ταξίδι σας, μήν δίνετε τα χρήματά σας στα διόδια. Είναι σκατά και μαλακία χαζό εφόσον υπάρχουν οι παρακάμψεις. Βασικά και να βιάζεστε μπορεί θεωρητικά απο τις παρακάμψεις να κάνετε παραπάνω ώρα, ωστόσο κανείς δεν σας εγγυάται ότι στα διόδια δεν θα συναντήσετε κίνηση, χώρια τον χρόνο που χάνετε απο το σταμάτα-ξεκίνα. Ειδικά σε περιπτώσεις όπως είναι η παράκαμψη των Μαλγάρων και της Λεπτοκαρυάς είναι πραγματικά πεταμένα λεφτά καθώς η διαφορά σε χρόνο είναι του μεγέθους των 2 με 3 λεπτών.



ΥΓ: Όποιος πληρώνει διόδια έτσι κι αλλιώς επειδή βαριέται να πάει απο τις παρακάμψεις είναι αδερφή και να πάρει και 2 ψυγεία και 2 κρεββάτια αφού έχει τόσα λεφτά για πέταμα. :)




 
 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου